Polaris ATV Forum banner

Porady dotyczące uszkodzonego silnika - 2021 Polaris Sportsman 850 Premium

14K views 50 replies 18 participants last post by  crazyflyboy30  
#1 ·
Ciekawe, co wszyscy byście zasugerowali. Kupiłem ten 4-kołowiec około 1 roku temu za 10 500 $ z 15 godzinami na liczniku, ma teraz 72 godziny, nigdy nie był zatopiony i tylko na szlakach WV. Podczas ostatniej podróży silnik najwyraźniej dostał za dużo brudu/kurzu przez filtr, co spowodowało, że spalał olej zbyt szybko i gorąco i zniszczył łożysko korbowodu, żadnych kontrolek silnika ani nic, tylko utrata mocy i wyłączenie w ciągu około 15 minut, a następnie został odholowany i przetransportowany. Dealer twierdzi, że taniej byłoby kupić i zamontować nowy silnik za 7000 $ (silnik 6000 $ + robocizna 1000 $) niż go odbudować.

Polaris najprawdopodobniej nic nie zrobi, ponieważ filtr powietrza, który zainstalowałem 3 miesiące wcześniej do konserwacji po 50 godzinach, nie był filtrem Polaris (to moja wina), a gwarancja wygasła i nie mam ubezpieczenia.

Moje opcje, które widzę, to:
1. Zapłacić za montaż nowego silnika - 7000 $
2. Zapłacić za montaż po regeneracji za około 4500 $
3. Sprzedać 4-kołowca w takim stanie, w jakim jest, na części (nie mam pojęcia, co mógłbym za niego dostać)

Trudna lekcja życiowa i właśnie teraz próbuję znaleźć najlepszą ekonomiczną drogę.

Dzięki
 
#2 ·
Image
na forum
Image
 
#3 ·
Kupiłbym NOWY silnik i sprzedał stary za wartość złomu, aby obniżyć całkowity koszt naprawy.
 
#5 ·
Coś mi tu śmierdzi. Używałeś filtra z rynku wtórnego przez 22 godziny i zrujnował on Twój silnik. Czy filtr z rynku wtórnego może być aż tak słaby? Nie mówię, że to nie mogło się zdarzyć, ale kwestionowałbym diagnozę problemu przez dealera. Sprawdź najpierw kilka innych rzeczy. Elektryka, pompa paliwa, TPS, akumulator, bezpieczniki, przekaźniki, itp. Czy nadal się obraca? Czy nadal ma kompresję? Czy dymił, gdy się zatrzymał?
 
#15 ·
Czy ktoś wie, ile może być warty rdzeń silnika 2021 Sportsman 850, który nie działa?
Nie sprzedawaj swojego rdzenia silnika za bezcen. Większość wymaga jedynie, aby wał korbowy się obracał i aby w bloku nie było dziur, aby był to akceptowalny rdzeń.
 
#10 ·
Fajnie, tak, skontaktowałem się z nimi wcześniej, powiedzieli, że wyślą mi odnowiony silnik z 6-miesięczną gwarancją za 4295 $ a następnie zapłacą mi 800 $ za odesłanie starego silnika. (Pokryją koszty wysyłki), więc w sumie 3495 $ + 1000 $ robocizny z serwisu za jego montaż.

To wydaje mi się najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem.
 
#11 ·
Fajnie, tak, skontaktowałem się z nimi wcześniej, powiedzieli, że wyślą mi odnowiony silnik z 6-miesięczną gwarancją za 4295 $ a następnie zapłacą mi 800 $ za odesłanie im mojego starego silnika. (Pokryją koszty wysyłki), więc w sumie 3495 $ + 1000 $ robocizny od dealera za instalację.

Wydaje mi się, że to może być najbardziej ekonomiczne rozwiązanie.
 
#16 ·
Zgadzam się z latebird w kwestii renomowanego małego warsztatu w porównaniu do instalacji u dealera. Jeśli chcesz szybkiej naprawy z gwarancją, Nflow to dobra opcja, ale droga. Jeśli się nie spieszysz, możesz zaoszczędzić znaczną kwotę, robiąc remont.
Dodałbym również, że bez rozebrania silnika i jego sprawdzenia, Ty lub ktokolwiek inny tylko zgadujecie, jakie są rzeczywiste uszkodzenia lub co tak naprawdę trzeba by było zrobić, aby to naprawić.
Wysłałem Ci PW.
 
#39 ·
Tak, prawdopodobnie pójdę do innego warsztatu, który nie jest dealerem, kilka dobrze ocenianych w pobliżu. Silnik został rozebrany przez dealera, poniżej znajdują się zdjęcia uszkodzeń.

View attachment 172602
View attachment 172600
View attachment 172598
View attachment 172601
View attachment 172599
View attachment 172603
To nie wygląda na problem z filtrem powietrza niskiej jakości, to bardziej pasuje do wad metalurgicznych lub wad odlewniczych. Nie jestem metalurgiem ani specjalistą od odlewnictwa, ale założyłbym się, że był z tym problem, zanim w ogóle został uruchomiony po raz pierwszy, ale ciepło z eksploatacji pogorszyło wady.
 
#19 ·
Tak, to jest jasny dowód na to, DLACZEGO nigdy nie powinieneś zakładać filtra powietrza K&N w maszynie do jazdy w terenie.
Mówię to mojemu koledze z jazdy cały czas. Pierwszą rzeczą, jaką robi, to zdejmuje fabryczny filtr i zakłada zmywalny filtr K&N.

Kupuje również 4-letnią gwarancję. Ciągle mu mówię, że wycofają gwarancję, gdy jego silnik ulegnie awarii i znajdą K&N w jego motocyklu.

D
 
#20 ·
Moderator powinien uczynić to stałym postem, ponieważ wielu innych powiedziało, że używa filtrów powietrza k&n. Ta debata na temat k&n często pojawia się na tym forum. Te zdjęcia mówią więcej niż tysiąc słów.
 
#22 ·
Czy naoliwiłeś filtr powietrza? Popraw mnie, jeśli się mylę, ale musisz naoliwić filtry powietrza K&N. Jeśli włożysz filtr powietrza, który powinien być naoliwiony i włożysz go na sucho, równie dobrze możesz nic tam nie mieć. Słaba historia, przykro mi to słyszeć, stary.
 
#23 ·
Kupiłem kiedyś samochód, który miał filtr K&N w fabrycznej obudowie, nie miałem pojęcia, dopóki mój lokalny warsztat nie zadzwonił i powiedział, że nie serwisują filtrów K&N. Kiedy go wymieniłem, było mnóstwo kurzu i brudu, które przeszły przez filtr w dół rzeki, nigdy nie byłem fanem K&N, ale tego dnia przysiągłem, że nigdy nie kupię pojazdu, który ma K&N, pierwsza rzecz, której szukam, przeglądając nowy dla mnie zakup pojazdu.

Bardzo mi przykro, że musiałeś się o tym przekonać na własnej skórze z K&N, co za pech!
 
#24 · (Edited)
.

Polaris najprawdopodobniej nic nie zrobi, ponieważ filtr powietrza, który zainstalowałem 3 miesiące wcześniej do konserwacji po 50 godzinach, nie był filtrem Polaris (to moja wina), a gwarancja wygasła i nie mam ubezpieczenia.

Moje opcje, które widzę, to:
1. Zapłać za montaż nowego silnika - 7000 $
2. Zapłać za montaż po regeneracji za około 4500 $
3. Sprzedaj 4-kołowiec w takim stanie, w jakim jest, na części (nie mam pojęcia, ile mógłbym za niego dostać)

Trudna lekcja życiowa i właśnie teraz próbuję znaleźć najlepszą ekonomicznie drogę.

Dzięki
Ciekawi mnie, czy to był filtr powietrza K&N?

Filtr powietrza R2C byłby lepszym wyborem jako aftermarket.

Ja też mam filtr K&N, kupiłem go na Ebay w 2016 roku, kiedy kupiłem swój ATV, ale od tego czasu jeszcze go nie zainstalowałem, ponieważ kupiłem filtr R2C. Po zobaczeniu tych zdjęć, K&N trafi do kosza rano, trzymałem go tak długo tylko dlatego, że zapłaciłem 75,00 $. Planowałem pozbyć się go na Ebay, ale nie zamierzam być przyczyną zniszczenia czyjejś maszyny. Rano trafi do kosza jako pierwszy.
 
  • Like
Reactions: crazyflyboy30
#25 ·
Używam 2-warstwowego filtra piankowego uni w moich pojazdach terenowych.

Filtry K&N używam tylko w moich samochodach ulicznych, ponieważ nie widzą one dużo kurzu ani przebiegu.

K&N mógłby być w porządku, gdybyś go czyścił i oliwił po każdej jeździe, ale to duże zobowiązanie.
 
#26 ·
Problem z K&N, jak to widzę, polega na tym, że wiele osób myśli, że można go czyścić tak rzadko jak w samochodzie, w swoim ATV... NIE! Jeden weekend na szlaku wydaje się równać 20 000 km na drodze. Lepiej zatrzymać się na szlaku i go wyczyścić, niż jechać bez niczego do domu. Sprawdzam i czyszczę mój K&N, jeśli to konieczne, KAŻDY raz, gdy schodzę ze szlaku. Zajmuje to tylko sekundę, aby to sprawdzić. Mam nawet zapas w zapieczętowanej torbie w tylnym schowku, z zapasowym paskiem i torbą na narzędzia. Po prostu niewykształcone 2 centy warte.
Hondov65, dam ci 20 dolarów za twoje K&N, poważnie, zanim wyrzucisz go do śmieci.
 
#30 ·
"Dam ci 20 dolarów za twój K&N, na serio, zanim wyrzucisz go do kosza. "

Mam 3 lub 4 na półce w garażu, które wyjąłem z maszyn klientów, jeśli to otwarta oferta?
Za późno, zgnieciony i wyrzucony do kosza
 
  • Like
Reactions: crazyflyboy30
#28 ·
Mam Jeepa Wranglera, którego używam również w terenie i K&N nigdy mnie tam nie zawiodło. Jeśli chodzi o czyszczenie i olejowanie ich "po każdej" jeździe, to zgaduję, że byłyby to długie jazdy. Ponieważ moja ciężarówka i Jeep pokonują DUŻO więcej kilometrów niż weekend na szlaku; z moim Sportsmanem. Myślę, że czas pokaże. Dla mnie patrzenie na filtr powietrza jest trochę jak sprawdzanie oleju w samochodzie podczas tankowania. Nie czekam 3000 mil, żeby sprawdzić olej przy następnej wymianie. Ale hej! Jestem na emeryturze, więc mam czas na wiele rzeczy. Jeśli wlewam paliwo do Sportsmana, sprawdzam również filtr powietrza i poziom oleju.
 
#31 ·
OK, widzę, że filtr powietrza może powodować problemy z silnikiem, takie jak zarysowania cylindrów lub możliwe problemy z zaworami, ale to, co pokazujesz, to wytarte łożyska wału korbowego i korbowodów. Albo brud lub piasek dostały się do oleju, albo nastąpiła utrata ciśnienia oleju, powodująca zatarcia w łożyskach. Czy używasz filtrów oleju OEM?
 
#33 · (Edited)
OK Widzę, że filtr powietrza może powodować problemy z silnikiem, takie jak rysy na cylindrach lub możliwe problemy z zaworami, ale to, co pokazujesz, to wytarte łożyska wału korbowego i korbowodu. Albo w oleju był brud lub piasek, albo stracił ciśnienie oleju, powodując zatarcia w łożyskach. Czy używasz filtrów oleju OEM?

Wysłane z mojego SM-A536V za pomocą Tapatalk
Powiedział, że spalił cały olej za zużytymi pierścieniami tłokowymi i było mało oleju.