Polaris ATV Forum banner

1 - 20 of 24 Posts

·
Registered
45 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Bonjour ! Hello !

Voici mon projet de restoration d'un trailboss 350L 1992 que j'ai commencé cet hiver.
This is my 1992 trailboss 350L restoration project that i began this winter.

J'ai fait cet achat en me faisant un cadeau pour mon aniversaire que j'ai donc reçu le 12 janvier.
I have bought it as a self gift for my birthday that i received on jan. 12

Comme vous pouvez le voir ci-bas, ici c'est l'hiver et nous avons beaucoup de neige. Heureusement, le club local de VTT est ouvert 4 saisons, alors nous avons de beaux sentiers dammés.

As you can see, here it is winter with snow. But local ATV club is a 4 seasons one, so we have many open trails.

Jour de la livraison:
Delivery day:

Premièrement, il n'y a plus de batterie. Comme j'en avais une de honda civic, j'ai fabriqué un support que j'ai soudé directement sur le chassis après avoir coupé l'ancien. Avec ca, toujours de bon démarrage et je ne manque pas de puissance pour le treuil.
First there is no battery, so i have an honda civic battery. To fit it, i make an home made rack that i welded on the frame after cuted old one. With it, always have a good start and no lack of power for the winch.

Avant d'aller plus loin, voici un lien très utile pour ce projet, le manuel de service.
Before going further, this link is a very usefull one for this project, service manual.
https://skydrive.live.com/embed?cid...=C8A36B0FDAEB79A2!149&authkey=AGaTkseqhYH161E

Maintenant une petite liste de ce qu'il y a à faire:
My to do list:

-changer la batterie ; Replace battery
-fabriquer un support pour la batterie ; make a battery rack
-changer les 2 lumières de route ; Replace 2 headlights
-Installer le fillage relais lumieres de route + interrupteur ; install new headlights relay and wiring
-peinturer support batterie noir ; paint battery rack in black
-peinturer Support à bagage avant et arrière rouge ; paint front and read rack in red
-cirer plastiques ; wax all plastic
-fabriquer un support pour le treuil + installer le treuil ; make a rack for the front winch and install it
-installer le fillage relais du treuil + interrupteur ; install winch wiring and relays
-installer un connecteur pour charger la batterie + interrupteur ; install a battery charging plug with switch
-changer reserve prestone ; replace prestone reserv tank
-changer les boulons du couvercle de la courroie ; replace strap cover bolts
-faire recouvrir le banc ; replace seat cover
-changer le essieu de sortie de la transmission ; replace transmission output shaft
-changer la roue dentelée avant ; replace front sprocket
-éliminer le jeu dans le support d'essieu arrière (manque 5 rondelles sur 8) ; repare slack in swingarm ( miss 5 washers on 8)
-Réparer le frein arrière ; repare rear brake system
-Installer un klaxon ; install a horn
-Installer un relai commander par la clef pour alimenter tout les accessoires ; install a relay command by key switch to drive all acessories.
-Changer la courroie ; replace the strap
-Changer l'embrayage ; replace the clutch
-Ajuster la tension des chaines ; adjust chains
-Changer les 2 amortisseurs avant ; replace 2 front struts
-Peinturer les roues en rouge ; paint wheels in red
-Ajuster la pression des pneus ; adjust tires presure

Voila c'est ce que j'ai trouvé à date ; This is what i have found for now.

·
Registered
370 Posts
Erick,
Just opened the .zip file of the shop manual you sent. This is a great manual. I have the Hayne's Manual that covers the same basic machines, but I like this one much better. I prefer the exploded drawings over pictures. The Hayne's manual is all pictures so I have to search the net to find out how things fit together sometimes. Pictures have their value, and this manual has both, but I particularly like the exploded diagrams. Much more instructive.

You have the makings of a jam-up restoration thread here. Looking good. Are you able to do all the things you listed, yourself? Metal work, welding, all that. You have special skills if you can do all that. I had to job mine out (that means to give it to someone else to work on, for a fee). Hopefully we'll be riding soon.

Keep up the good work.

Mick

·
Registered
45 Posts
Discussion Starter #3 (Edited)
... continue

Thank's Mick i'm very happy that be usefull to you.
For now, only the seat cover job i needed to use help.
in further post i put some pictures on my little workshop and equipement.

Je continue donc avec ce qui est maintenant fait.
I continue with what it is done for now.

Merveilleux, j'ai reçu le siège qui est revenu du recouvrement.
Je suis très content, cela ne m'a couté que 40$ :)
Good, received seat from new job cover, i'm very happy, it cost to me only 40$ :)

Avant ; before

Après ; after

Un relai d'automobile que jai scellé dans le silicone pour remplacer le relai de démarreur
An automotive relay that i scelled in silicone mastic and be use as starter relay

L'essieu de sortie de la transmission, cassé entre l'engrenage arrière et l'engrenage avant.
Broken output shaft, cut between rear and front gear

La transmission finallement extraite
Transmission finally extract

Les ailes sont nettoyées et cirées (photo arrière)
Fenders are cleaned and waxed (picture rear fender)

Assemblage de l'essieu arrière
rear axel assembly

Peinture neuve en rouge pour les 2 supports à bagage et les 4 roues, remplacer les 2 lumières de route par des 55W halogènes connectés par un relai, fabriquer un support pour le treuil, ajouter un ensemble de 2 klaxons d'automobile avec interrupteur et relai, fillage du treuil branché par des relais. au total 4 relais d'automobile pour cette étape, le tout ne fonctionant que lorsque la clé est en position de marche. Petit truc: utiliser du fil de calibre 8 ou 6 pour avoir une bonne alimentation du treuil.
New front and rear racks and 4 wheels red paint, home made winch holder, replaced head light by 55W hallogen on relay , add twin car horns and connect all with 4 automotive relays that can only work with key on. tip: use caliber 8 or 6 wire to have good power on winch.

:damnit:
Arghh ! un des 2 boulons de montage de l'étrier du frein arrière est cassé dans la transmission, une journée de perdu a chauffer, percer et refaire des fillets.
Arghh ! bolt from calipermount has broke in transmission case, a day just for drilling and tap.

La transmission est maintenant réparée.
J'ai utilisé une vieille friteuse pour chauffer les roulements à billes à 150 C, et laissé le nouvel essieu de sortie à la température extérieure de -27 d'hier.
L'essieu étant contracté et les roulements à billes en expension par la chaleur, ils ont glissé avec un bon jeu sur l'essieu.
10 minutes plus tard le tout était saisi l'un sur l'autre.
Transmission is now fixed.
Using an old fryer with motor oil to warm up to 150 C bearing, and let the new shaft at -27 outdoor yesterday temp. So contracted shaft and expanded bearing had slip in with slack.
10 min later it was seized together.

:inv:
J'ai trouvé pourquoi la courroie s'est détruite, l'embrayage est endommagé.
I have found why the strap has been destroyed, drive clutch is broken.

J'ai du utiliser un embrayage de motoneige 340 après avoir coupé les ancrages de roue dentellée de démarage. Il n'était pas complet j'ai donc utilisé mes anciennes rampes et mon ancien ressort pour la reconstruire.
Have to use a snowmobile 340 one, after cut ring gear's anchors and use old mine spring and ramps.

Après un peu de réassemblage, voila le résultat à date.
il manquait 5 rondelles sur 8 pour l'assemblage de l'essieu arrière, pas surprenant qu'il y avait du jeu !
After rebuilting a lot, this is what i have for now.
There was missing 5 washers on 8 in swingarm assembly, not a surprise that was it slack !

J'ai passé toute une journée à nettoyer, décoincer et remonter le frein arrière. Tout est saisi par la rouille comme si c'était dans l'eau sallée parmi l'épave du titanic, Je crois que le précédent propriétaire est allé sur les plages d'eau sallée et ne l'a pas lavé après.
Now get a all day to restore rear break system. all is seized rusty like it was in titanic salted water. maybe previous owner had run on salted water beach and do not wash after the ride.

Je continue à rager après les 2 tiges de sabots de frein. Elles sont toujours coincées dans l'étrier.
I still raging on 2 pads pins, it still jammed in caliper.

A suivre,
To be continue,

Erick

·
Registered
370 Posts
Hello Erick,

At some point, I am going to paint and polish th' Beast for his debut presentation to the world. The gray plastic has seemed to be resistant to my efforts to make it shine. What kind of wax did you use on the plastic?

·
Registered
45 Posts
Discussion Starter #5
Finition des plastiques - Plastic finish

Voici le produit que j'ai utilisé pour redonner un lustre à tout mes plastiques.
Je l'ai acheté chez canadian tire.
Le produit a une texture laiteuse.

There is what i used to polish all my plastic.
Ibought it at canadian tire store.
This stuff as a milky texture.

Ricko

·
Registered
298 Posts
bon travail, hope you are having fun , it looks like it

·
Registered
1,097 Posts
Hey Ricko, great to see you got your own thread started so we can follow your progress on your rebuild. Just an observation though, it looks like your have your rear tires on the wrong sides of the machine. The center of the tread should point in the direction of normal forward rotation. It helps clean the mud and snow out of the lugs when you get into the nasty stuff. Looking good so far and keep the pictures coming, Buddy.

·
Registered
7 Posts
i am commenting on the seat cover you did. did you send it off to get it redone or just found someone where you live to redo it?

·
Registered
45 Posts
Discussion Starter #10
seat job cover

i am commenting on the seat cover you did. did you send it off to get it redone or just found someone where you live to redo it?
It is a local city leather worker. i bring him my old seat and he do the job for 40$, including new material.

he said i can refer him for any seat job for atv and snowmobile.

·
Registered
45 Posts
Discussion Starter #12
Seat cover job

I'm living in sept-iles city, north coast from quebec, canada.

This local leather worker do it localy, but he already get job from postal customers who pay shipping cost.

If it help there is my postal code that let you get a shipping cotation from your local postal office. (G4S 1J3)

I know that us post mail had lower price from canadian postal service so i sugest you to get info about a send-return that offered from some states or other shipping service.

Ricko

·
Registered
45 Posts
Discussion Starter #13 (Edited)
Project still jammed

Je suis toujours bloqué par les tiges des étriers de freins qui sont rouillés.
La chaleur, huile pénétrante, rien n'y fait. J'espère que le temps va permetre à l'huile de faire son effet. Tant que je n'ai pas reussi à reconditionner cette pièce, je ne peut avancer dans le processus.

I'm still halted by caliper's pins that is jammed by rust. heat, penetrating oil, nothing. I hope time can let penetrating oil do is job. As i can referbish this part, i'm can't go away in the process.

@Buddy_1 You're right, i fastly put rear wheels to push to shop's bottom the atv to make some space to enter a snowmobile for electrical job. So i don't watch it. But i will do when i finnaly put them. Thank's for the cue :)

Ricko

·
Registered
45 Posts
Discussion Starter #14 (Edited)
La suite - continued

Enfin, j'ai réussi à extraire les tiges des étriers de frein, mais par petits bouts, j'ai du les couper à la rectifieuse. J'ai donc du en fabriquer des nouvelles car le consessionaire ne les avait pas en main et 2 semaines de livraison. J'ai donc pris 2 boulons de 6 mm gradé 8, coupé la tête et le bout filleté pour obtenir 2 tiges de 45 mm lisses.
Yes ! i extracted brake caliper's pins, but by little parts i have to cut them with a buffer. So i have make new pins, dealer don't have in stock and 2 weeks for delivery. So i bought 2 6 mm grade 8 bolts that i cut both ends to get 2 pins 45mm long.

Ensuite ca a été l'aiguille de la chaine de l'odomètre à remplacer
Il faut installer l'engrenage sur la transmission avant de placer la transmission sur le quad, sinon ca ne passe pas entre le cadre et la transmission.
After i have to change needle between transmission and speedometer gearbox. Don't forget to install this gearbox on transmission before install transmission on the atv else there is no place to install it between frame and transmission.

Installation des 2 poulies d'embrayage, de la courroie et du couvercle (B)
Notez que le joint de la prise d'air a été remplacé par un manchon 2"-2" de plomberie plus résistant (A)
Install 2 clutchs and strap, strap cover (B).
Note old air intake joint replaced with a plumb rubber one, more tough (A)

J'ai du percer un chemin pour tenir l'écrou avec une clé car l'écrou moulé du bas était absent.
I have to make an hole to pass trought a wrench for install a nut, bottom nut cover is missing.

J'ai remplacé l'interrupteur double du 4x4 par un interrupteur simple (A) et ajouté un relai (B) pour activer les bobines.
I have to replace 4x4 twin contact switch with a single contact switch (A) and add a coils activating relay.

J'ai ensuite enrobé le relai avec du sillicone clair pour le sceller.
After i put this relay in clear sillicone to seal it.

Voila le résultat en date d'aujourd'hui.
There is the result for today.

Il me reste donc à saigner les freins, ajuster les chaines, installer un coffre et un support à bidon d'essence sur le support arrière et changer les ammortisseurs avant.
Next i will bleed all brakes, adjust all drive chains, install a box and a gas tank rack on rear rack and replace front struts.

À suivre ...
To be continued ...

Erick
:firedevil:

·
Registered
45 Posts
Discussion Starter #15 (Edited)
Délai ... Delayed ...

J'ai eu quelques délais, nous avons eu beaucoup de neige cet hiver.
De plus un changement de carrière m'a laissé moin de temps pour continuer la restoration de mon quad.

Voici quelques images de la quantité de neige reçu.

I haved many delays, we received a lot of snow this winter. perhaps i have a new work that let me less time to continue the quad restore project.

There some pics of amont of snow received.

En participant à une activité bénéfice, j'ai obtenu des gardes mains de couleur assortie à mon quad pour la valeur d'un modeste don à l'activité.

I was participated to an caritative activity and for a modest donation, i received an assorted set of handguard for my quad.

Demain j'installe sur le porte bagage arrière un coffre de plastique, un support pour un bidon d'essence et un support pour une scie mécanique.

Tomorrow i'll install on rear rack a plastic chest, a gaz tank rack and a chainsaw rack.

Pour finir, il va me rester à ajuster les chaines centrale et avant, et saigner les freins avant. Je songe aussi à remplacer le phare central par un phare de type HID.

To finish, i have to adjust central and front chains, bleed front brake lines. I think about to replace central pod by an HID type one.

Prochaine mise à jour demain :)
Next update tomorrow :)

Erick

·
Registered
45 Posts
Discussion Starter #16
Progrès d'aujourd'hui - Today's progress

Journée fastidieuse mais productive :)
Hard day but a productive one :)

Modification du support à bagage arrière afin d'installer le coffre de plastique plus loin vers l'arrière.
Modification du coté gauche pour installer un support de scie mécanique.
Pas évident de souder sur le support à bagage, c'est très mince, comme une boite de jus de tomate.
Modification of the back to get more space to install the storage box.
Add a mount on the left side to install a chainsaw rackmount.
Not easy to weld on rear rack, it's thin like tomato juice can.

Fabrication et installation du support de scie mécanique.
making and install of the chainsaw rackmount.

Installation du coffre de plastique.
install of the storage box.

Fabrication et installation du support de réservoir d'essence de 20L.
making and install of the gaz tank rack.

Il reste à peindre le tout en rouge demain soir pour 3 soirs afin d'appliquer 3 couches.
Next will do a paint job to get all modification to red tomorow and next 2 days

Après ça il va rester à attendre que la neige fonde.
After i have to wait for snow melting.

Erick

·
Registered
370 Posts
So, is the snow melting fast enough for you there, Ricko?

Hello Erick,
Looks like your project came together nicely. Did you get to do all the things on your list? Surely you are riding it by now. Does it not do well in the snow, or what?

My project is finally moving forward. Tony got the mechanicals working properly, and, though it still has it's issues, it is ridable. So, I crank it up and run it around a little bit every day. Right now, I am attempting to get the seat to do the right thing, but I will have to invite you to visit th' Beast's thread to get the details. It is sort of involved. Suffice it to say that I am having a good time working on the cosmetic issues and riding around my neighborhood. I haven't taken my dogs out yet, but that will happen later in the spring.

I think I found a local source of the Meguiar's Vinyl and Rubber Cleaner/Conditioner 40 this evening. I was in an Advance Auto Parts store, looking for vinyl dye (to dye the seat), when I noticed that they carried Meguiars products. I couldn't remember the exact name of the stuff you recommended, or I could have picked some up then. At least I know where to go and won't have to order it online...though I did locate a source there also.

Let me hear from you,

Later,

Mick

·
Registered
45 Posts
Discussion Starter #18
A propos du manuel de service polaris atv 1985 - 1995.

C'est un ficher de 100MB soyez patient.

Voici un lien qui fonctionne. Il semble aue msn skydrive a évolué.

About complete polaris atv 1985 - 1995 service manual.

It's a 100 Mb file, be patient.

There is a link that is functional, seems like msn skydrive is updated

https://skydrive.live.com/redir?resid=C8A36B0FDAEB79A2!121&authkey=!AISfks7TH5Do8h4

Ricko

·
Registered
43 Posts
Hi Ricko... Great post. I am here in Canada with you in toronto. I also have a 350L and was waitingndering if you could explain or even better show pics of how you made it.
Thanks.

·
Registered
45 Posts
Discussion Starter #20
Hi Ricko... Great post. I am here in Canada with you in toronto. I also have a 350L and was waitingndering if you could explain or even better show pics of how you made it.
Thanks.
hello kcamacho what part you need some info ? do you restoring your 350L. mine is now fine tuned and wait for spring to hit the mud again.

i have found some interesting side on by get maps for my garmin GPS that i can put on my computer and load my GPS. the most good part is the crack that can unlock all garmin maps. so i can now load as many GPS i need for so many friends.

1 - 20 of 24 Posts