Polaris ATV Forum banner
21 - 40 of 51 Posts
Discussion starter · #21 ·
Eens, ik had hier geen idee van of zou er nooit aan gedacht hebben om het te gebruiken. Hopelijk helpt dit om anderen in de toekomst te redden.
 
Heb je het luchtfilter geolied? Verbeter me als ik het mis heb, maar je moet de K&N luchtfilters oliën. Als je een luchtfilter plaatst dat geolied moet worden en je plaatst het droog, dan kun je er net zo goed niets op hebben. Balen verhaal, sorry om te horen man.
 
Ik heb ooit een auto gekocht met een K&N-filter in de fabriekshuisvesting. Ik had geen idee totdat mijn lokale garage belde en zei dat ze geen K&N-filters onderhouden. Toen ik hem verving, zat er allerlei stof en vuil dat door het filter stroomafwaarts was gegaan. Was nooit een fan van K&N's, maar die dag zwoer ik nooit meer een voertuig te kopen met een K&N erop, het eerste waar ik naar kijk bij het bekijken van een nieuwe auto.

Het spijt me zo dat je het op de harde manier hebt moeten ontdekken over K&N's, wat een tegenvaller!
 
.

Polaris gaat hoogstwaarschijnlijk niets doen omdat het luchtfilter dat ik 3 maanden eerder heb geĂŻnstalleerd voor onderhoud na 50 uur geen Polaris-filter was (dat is mijn schuld) en de garantie is verlopen en ik geen verzekering heb.

Mijn opties zijn:
1. Betaal voor de installatie van de nieuwe motor - $ 7000
2. Betaal voor een gereviseerde installatie voor ongeveer $ 4500.
3. Verkoop de 4-wieler zoals hij is voor onderdelen (geen idee wat ik ervoor zou kunnen krijgen)

Zware levensles en probeer nu de beste economische route te bedenken.

Bedankt
Even nieuwsgierig, was het een K&N luchtfilter?

Een R2C luchtfilter zou een betere keuze zijn geweest als aftermarket.

Ik heb ook een K&N-filter, ik heb het in 2016 gekocht op Ebay toen ik mijn ATV kocht, maar sindsdien nog niet geĂŻnstalleerd, omdat ik een R2C-filter heb gekocht. Na het zien van die foto's gaat de K&N morgenochtend in de prullenbak, ik heb hem alleen zo lang bewaard omdat ik $ 75,00 heb betaald. Ik was van plan om hem op Ebay kwijt te raken, maar ik ga er niet de oorzaak van zijn dat iemand zijn machine weggooit. Hij gaat morgenochtend als eerste in de prullenbak.
 
  • Like
Reactions: crazyflyboy30
Ik gebruik een 2-laags uni-schuimfilter op mijn offroad voertuigen.

K&N-filters gebruik ik alleen op mijn straatauto's omdat ze niet veel stof of kilometers zien.

de K&N was misschien prima geweest als je hem elke rit had schoongemaakt en geolied, maar dat is een flinke verplichting.
 
Het probleem met K&N, zoals ik het zie, is dat veel mensen denken dat je het net zo lang kunt schoonmaken als bij een auto, op je ATV... NIET! Eén weekend op de trail lijkt gelijk te staan aan 20.000 km op de weg. Beter om op de trail te stoppen en het schoon te maken, dan om zonder iets naar huis te rijden. Ik controleer en reinig mijn K&N, indien nodig, ELKE keer als ik van de trail afkom. Duurt maar een seconde om het te controleren. Ik heb zelfs een reserve in een verzegelde zak in de achterste opslagruimte, met mijn reserve riem en gereedschapstas. Gewoon ongeschoolde 2 cent waard.
Hondov65, ik geef je $20 voor je K&N, serieus, voordat je hem in de vuilnisbak gooit.
 
Ik geef je $20 voor je K&N, serieus, voordat je hem in de vuilnisbak gooit. Ik heb er 3 of 4 op de plank in de garage die ik van de machines van klanten heb verwijderd, als dit een open aanbod is?
 
Ik heb een Jeep Wrangler die ik ook offroad gebruik en K&N heeft me daar nog nooit in de steek gelaten. Wat betreft het schoonmaken en oliën van de filters "na elke" rit, zou ik gokken dat dat lange ritten zijn. Want mijn truck en Jeep zien VEEL meer kilometers dan een weekend op de trail; met mijn Sportsman. Ik denk dat de tijd het zal leren. Voor mij is het bekijken van mijn luchtfilter een beetje hetzelfde als het controleren van je olie in je auto als je je tank vult. Ik wacht geen 3000 mijl om mijn olie te controleren bij de volgende olieverversing. Maar hé! Ik ben gepensioneerd, dus ik heb tijd voor een heleboel dingen. Als ik brandstof in de Sportsman doe, heb ik ook het luchtfilter en het oliepeil gecontroleerd.
 
"Ik geef je 20 dollar voor je K&N, serieus, voordat je hem in de vuilnisbak gooit. "

Ik heb er 3 of 4 op de plank in de garage die ik van de machines van de klant heb verwijderd als dit een open aanbod is?
Te laat, verpletterd en in de vuilnisbak gegooid
 
  • Like
Reactions: crazyflyboy30
OK, ik kan zien dat een luchtfilter motorproblemen kan veroorzaken, zoals krassen op de cilinder of mogelijke klepproblemen, maar wat u laat zien, zijn versleten krukas- en drijfstanglagers. Er zat dus vuil of zand in de olie, of er was oliedrukverlies waardoor de lagers vastliepen. Gebruikt u OEM-oliefilters?
 
OK Ik kan zien dat een luchtfilter motorproblemen veroorzaakt, zoals krassen op de cilinder of mogelijke klepproblemen, maar wat u laat zien, zijn versleten krukas- en drijfstanglagers. Er zat dus vuil of zand in de olie, of het verloor oliedruk waardoor de lagers vastliepen. Gebruikt u OEM-oliefilters?

Verzonden vanaf mijn SM-A536V met Tapatalk
Hij zei dat het alle olie langs de versleten zuigerveren had verbrand en dat er weinig olie in zat.
 
Zie je? Controleer je olie, luchtfilter en bandenspanning elke keer dat je tankt. Papa zei dat voor de auto's en de vrachtwagens. Waarom zou het niet voor de ATV zijn?
 
Ja, dat is het duidelijke bewijs van WAAROM je nooit een K&N luchtfilter op een offroad machine zou moeten zetten.
IMHO, na vele jaren motorfietsen en auto's te hebben gebruikt, zijn K&N filters voor het circuit - motoren die elke beetje extra pk nodig hebben (en daarop zijn afgesteld/gebrandstofd) - en nergens anders. Als je tevreden bent met het regelmatig reviseren van je motoren om die extra pk's te krijgen (en al het andere werk hebt gedaan om het te laten functioneren, zoals een vrije uitlaat, grotere injectoren, nokkenassen, enz.), dan is dat prima. Probeer anders uit te zoeken hoe je de inlaatlucht zo schoon mogelijk kunt houden.

Ik heb vele 4X4's wekenlang door woestijnen gereden en soms heb ik een halve kilo stof uit de enorme luchtfilters geklopt die ze gebruiken (zelfs met voorfilters).
 
Nadat ik dit had gezien en Project Farm luchtfilters had zien testen en de KN verschrikkelijk was, liet het alles door en de Wix was de beste, dus ik vervang de KN op mijn 1999 Firebird v6 en 2002 Trans Am door een Wix.
 
Hangt af van het voertuig en het gebruik ervan.

Ik zou er nooit een overwegen voor offroad.

Ik heb er een gebruikt op mijn straatmotor. De straatmotor van mijn zoon heeft er ook een. Nooit enig teken gezien van vuil dat er langs in de airbox eronder kwam. Verdomme, de luchtfilters zelf zien er nooit uit alsof ze vuil hebben gezien.


Verzonden vanaf mijn SM-S901U met Tapatalk
 
Ja, ga waarschijnlijk naar een andere winkel die geen dealer is, een paar redelijk beoordeelde in de buurt. De motor is door de dealer uit elkaar gehaald, hieronder staan de foto's van de schade.

View attachment 172602
View attachment 172600
View attachment 172598
View attachment 172601
View attachment 172599
View attachment 172603
Dat lijkt geen probleem te zijn van een luchtfilter van slechte kwaliteit, dat lijkt meer in overeenstemming te zijn met metallurgische defecten of gietfouten. Ik ben geen metallurg of een gietspecialist, maar ik durf te wedden dat er een probleem mee was voordat het voor de eerste keer werd omgedraaid, maar de hitte van de werking heeft de defecten verergerd.
 
Conclusie: K&N-filters zijn ontworpen voor PRESTATIES - ze zijn ontworpen om minder restrictief te zijn dan papieren filters en oliebadfilters. OH JA, oliebadfilters - de tractor van mijn vader uit 1948 SC Case en mijn 50 Ford Sedan met een flathead V8 gebruikten oliebadfilters. Wanneer de olie van de auto werd ververst of ongeveer een keer per week van de tractor, werd het filter verwijderd, de olie geleegd en het vuil van de bodem geschraapt - de oliebeker van het filter werd gewassen in benzine of kerosine, drooggeveegd, gevuld met olie en opnieuw in de filterbehuizing geplaatst. Naast het oliebad was er een gaas van paardenhaar (in de tractor) of vilt (in de auto) waar de lucht doorheen moest op weg naar het oliebad. Het gaasgedeelte werd over het algemeen slechts eenmaal per jaar vervangen. In de zoektocht naar meer prestaties (zij het minder filtratie en meer luchtstroom), verscheen het papieren filter. In plaats van een vierkante voet paardenhaar of vilt, werden tientallen meters filterpapier gevouwen en aan een rubberen fundering gebonden en sommige van de papieren filters hadden ook gaas aan de binnen- en buitenkant. Binnenin was om te voorkomen dat terugslag het papier zou ontsteken en buiten om insecten te vangen en de levensduur van het filter te verlengen. Dan komt K&N - ze klemmen katoenen gaas in een geplooid draadgaas en vormen het tot een vervangend filter voor populaire voertuigen die worden gebruikt voor racen. Oorspronkelijk was het ontwerp bedoeld om zoveel lucht door te laten als de motor kon gebruiken, terwijl deeltjes werden tegengehouden die groot genoeg waren om motorschade te veroorzaken. Het ongeoliede gaas zou deeltjes tegenhouden die zo klein zijn als een zandkorrel en de motor beschermen tijdens de race. Later werd ontdekt dat als het gaas werd geolied, het deeltjes zou opvangen die kleiner waren dan een zandkorrel. Vooruitgang is vooruitgang, het aantal lagen gaas werd verhoogd om kleinere deeltjes op te vangen en de levensduur van het filter te verlengen, maar het doel van het K&N-ontwerp blijft prestaties boven motorbescherming. Om de verkoop te verhogen, promootten de marketinggenieën het filter voor dagelijks gebruik. Immers, als raceauto's het gebruikten, was het beter voor de dagelijkse bestuurder van het gezin. Denk eraan dat de dagelijkse bestuurder van het gezin niet met vol gas rijdt en wordt blootgesteld aan het afval dat op de racebaan wordt aangetroffen. Mensen kochten de hype en het K&N-verhaal is legendarisch.
 
21 - 40 of 51 Posts