Polaris ATV Forum banner
21 - 40 of 51 Posts
Discussion starter · #21 ·
Zgadzam się, nie miałem o tym pojęcia i nigdy bym o tym nie pomyślał. Mam nadzieję, że to pomoże uratować innych w przyszłości.
 
Czy naoliwiłeś filtr powietrza? Popraw mnie, jeśli się mylę, ale musisz naoliwić filtry powietrza K&N. Jeśli włożysz filtr powietrza, który powinien być naoliwiony i włożysz go na sucho, równie dobrze możesz nic tam nie mieć. Słaba historia, przykro mi to słyszeć, stary.
 
Kupiłem kiedyś samochód, który miał filtr K&N w fabrycznej obudowie, nie miałem pojęcia, dopóki mój lokalny warsztat nie zadzwonił i powiedział, że nie serwisują filtrów K&N. Kiedy go wymieniłem, było mnóstwo kurzu i brudu, które przeszły przez filtr w dół rzeki, nigdy nie byłem fanem K&N, ale tego dnia przysiągłem, że nigdy nie kupię pojazdu, który ma K&N, pierwsza rzecz, której szukam, przeglądając nowy dla mnie zakup pojazdu.

Bardzo mi przykro, że musiałeś się o tym przekonać na własnej skórze z K&N, co za pech!
 
.

Polaris najprawdopodobniej nic nie zrobi, ponieważ filtr powietrza, który zainstalowałem 3 miesiące wcześniej do konserwacji po 50 godzinach, nie był filtrem Polaris (to moja wina), a gwarancja wygasła i nie mam ubezpieczenia.

Moje opcje, które widzę, to:
1. Zapłać za montaż nowego silnika - 7000 $
2. Zapłać za montaż po regeneracji za około 4500 $
3. Sprzedaj 4-kołowiec w takim stanie, w jakim jest, na części (nie mam pojęcia, ile mógłbym za niego dostać)

Trudna lekcja życiowa i właśnie teraz próbuję znaleźć najlepszą ekonomicznie drogę.

Dzięki
Ciekawi mnie, czy to był filtr powietrza K&N?

Filtr powietrza R2C byłby lepszym wyborem jako aftermarket.

Ja też mam filtr K&N, kupiłem go na Ebay w 2016 roku, kiedy kupiłem swój ATV, ale od tego czasu jeszcze go nie zainstalowałem, ponieważ kupiłem filtr R2C. Po zobaczeniu tych zdjęć, K&N trafi do kosza rano, trzymałem go tak długo tylko dlatego, że zapłaciłem 75,00 $. Planowałem pozbyć się go na Ebay, ale nie zamierzam być przyczyną zniszczenia czyjejś maszyny. Rano trafi do kosza jako pierwszy.
 
  • Like
Reactions: crazyflyboy30
Używam 2-warstwowego filtra piankowego uni w moich pojazdach terenowych.

Filtry K&N używam tylko w moich samochodach ulicznych, ponieważ nie widzą one dużo kurzu ani przebiegu.

K&N mógłby być w porządku, gdybyś go czyścił i oliwił po każdej jeździe, ale to duże zobowiązanie.
 
Problem z K&N, jak to widzę, polega na tym, że wiele osób myśli, że można go czyścić tak rzadko jak w samochodzie, w swoim ATV... NIE! Jeden weekend na szlaku wydaje się równać 20 000 km na drodze. Lepiej zatrzymać się na szlaku i go wyczyścić, niż jechać bez niczego do domu. Sprawdzam i czyszczę mój K&N, jeśli to konieczne, KAŻDY raz, gdy schodzę ze szlaku. Zajmuje to tylko sekundę, aby to sprawdzić. Mam nawet zapas w zapieczętowanej torbie w tylnym schowku, z zapasowym paskiem i torbą na narzędzia. Po prostu niewykształcone 2 centy warte.
Hondov65, dam ci 20 dolarów za twoje K&N, poważnie, zanim wyrzucisz go do śmieci.
 
Dam ci 20 dolarów za twój K&N, na serio, zanim wyrzucisz go do kosza. Mam 3 lub 4 na półce w garażu, które wyjąłem z maszyn klientów, jeśli to otwarta oferta?
 
Mam Jeepa Wranglera, którego używam również w terenie i K&N nigdy mnie tam nie zawiodło. Jeśli chodzi o czyszczenie i olejowanie ich "po każdej" jeździe, to zgaduję, że byłyby to długie jazdy. Ponieważ moja ciężarówka i Jeep pokonują DUŻO więcej kilometrów niż weekend na szlaku; z moim Sportsmanem. Myślę, że czas pokaże. Dla mnie patrzenie na filtr powietrza jest trochę jak sprawdzanie oleju w samochodzie podczas tankowania. Nie czekam 3000 mil, żeby sprawdzić olej przy następnej wymianie. Ale hej! Jestem na emeryturze, więc mam czas na wiele rzeczy. Jeśli wlewam paliwo do Sportsmana, sprawdzam również filtr powietrza i poziom oleju.
 
"Dam ci 20 dolarów za twój K&N, na serio, zanim wyrzucisz go do kosza. "

Mam 3 lub 4 na półce w garażu, które wyjąłem z maszyn klientów, jeśli to otwarta oferta?
Za późno, zgnieciony i wyrzucony do kosza
 
  • Like
Reactions: crazyflyboy30
OK, widzę, że filtr powietrza może powodować problemy z silnikiem, takie jak zarysowania cylindrów lub możliwe problemy z zaworami, ale to, co pokazujesz, to wytarte łożyska wału korbowego i korbowodów. Albo brud lub piasek dostały się do oleju, albo nastąpiła utrata ciśnienia oleju, powodująca zatarcia w łożyskach. Czy używasz filtrów oleju OEM?
 
Zdecydowanie lepiej jest zaopatrzyć się w nowy lub odnowiony silnik, ponieważ z tego, co widzę, prawdopodobnie doszło również do uszkodzenia wałka rozrządu lub głowicy z powodu braku oleju.
 
OK Widzę, że filtr powietrza może powodować problemy z silnikiem, takie jak rysy na cylindrach lub możliwe problemy z zaworami, ale to, co pokazujesz, to wytarte łożyska wału korbowego i korbowodu. Albo w oleju był brud lub piasek, albo stracił ciśnienie oleju, powodując zatarcia w łożyskach. Czy używasz filtrów oleju OEM?

Wysłane z mojego SM-A536V za pomocą Tapatalk
Powiedział, że spalił cały olej za zużytymi pierścieniami tłokowymi i było mało oleju.
 
Widzisz? Sprawdzaj olej, filtr powietrza i ciśnienie w oponach za każdym razem, gdy tankujesz. Tata tak mówił o samochodach i ciężarówkach. Dlaczego miałoby to nie dotyczyć ATV?
 
Tak, to jest jasny dowód na to, DLACZEGO nigdy nie powinieneś zakładać filtra powietrza K&N do maszyny terenowej.
Moim zdaniem, po wielu latach jeżdżenia motocyklami i samochodami, filtry K&N są przeznaczone na tor wyścigowy - silniki, które potrzebują każdego dodatkowego KM (i są do tego dostrojone/zasilane) - i nigdzie indziej. Jeśli jesteś zadowolony z częstego remontu silników, aby uzyskać dodatkową moc (i wykonałeś całą inną pracę, aby to działało, jak wolny wydech, większe wtryskiwacze, wałki rozrządu itp.), to w porządku. W przeciwnym razie spróbuj dowiedzieć się, jak utrzymać powietrze wlotowe tak czyste, jak to tylko możliwe.

Jeździłem wieloma 4X4 po pustyniach przez wiele tygodni i czasami wybiłem pół funta kurzu z ogromnych filtrów powietrza, których używają (nawet z filtrami wstępnymi).
 
Po zobaczeniu tego i oglądaniu projektu Farm testującego filtry powietrza, a KN był okropny, przepuszczał wszystko, a Wix był najlepszy, więc wymieniam KN w moim Firebird v6 z 1999 roku i Trans Am z 2002 roku na Wix.
 
Zależy od pojazdu i jego użytkowania.

Nigdy bym nie rozważał takiego do jazdy w terenie.

Miałem taki w swoim motocyklu szosowym. Motocykl szosowy mojego syna też ma taki. Nigdy nie widziałem żadnych oznak przedostawania się brudu przez nie do airboxu poniżej. Cholera, same filtry powietrza nigdy nie wyglądają na takie, które widziałyby brud.


Wysłane z mojego SM-S901U za pomocą Tapatalk
 
Tak, prawdopodobnie pójdę do innego warsztatu, który nie jest dealerem, kilka dobrze ocenianych w pobliżu. Silnik został rozebrany przez dealera, poniżej znajdują się zdjęcia uszkodzeń.

View attachment 172602
View attachment 172600
View attachment 172598
View attachment 172601
View attachment 172599
View attachment 172603
To nie wygląda na problem z filtrem powietrza niskiej jakości, to bardziej pasuje do wad metalurgicznych lub wad odlewniczych. Nie jestem metalurgiem ani specjalistą od odlewnictwa, ale założyłbym się, że był z tym problem, zanim w ogóle został uruchomiony po raz pierwszy, ale ciepło z eksploatacji pogorszyło wady.
 
Wniosek: Filtry K&N są zaprojektowane z myślą o WYDAJNOŚCI - mają być mniej restrykcyjne niż filtry papierowe i filtry olejowe. O TAK, filtry olejowe - ciągnik SC Case mojego taty z 1948 roku i mój Ford Sedan z 50 roku z silnikiem V8 z płaską głowicą używały filtrów olejowych. Zawsze, gdy olej był wymieniany w samochodzie lub około raz w tygodniu w ciągniku, filtr był wyjmowany, olej wylewany, a brud zeskrobywany z dna - kubek filtra olejowego był myty w benzynie lub naftcie, wycierany do sucha, napełniany olejem i ponownie instalowany w obudowie filtra. Oprócz kąpieli olejowej znajdowała się siatka z włosia końskiego (w ciągniku) lub filcu (w samochodzie), przez którą musiało przejść powietrze w drodze do kąpieli olejowej. Część z siatki była ogólnie zmieniana tylko raz w roku. W dążeniu do większej wydajności (choć mniejszej filtracji i większego przepływu powietrza) pojawił się filtr papierowy. Zamiast stopy kwadratowej włosia końskiego lub filcu, dziesiątki stóp papieru filtracyjnego były składane i łączone z gumowym podłożem, a niektóre filtry papierowe miały również siatkę wewnątrz i na zewnątrz. Wewnątrz miało to zapobiegać zapłonowi papieru przez odrzut, a na zewnątrz miało łapać owady, przedłużając żywotność filtra. Pojawia się K&N - umieszczają one gazę bawełnianą w plisowanej siatce drucianej i kształtują ją w filtr zamienny do popularnych pojazdów używanych w wyścigach. Pierwotnie konstrukcja miała przepuszczać tyle powietrza, ile silnik mógł zużyć, jednocześnie zatrzymując cząstki na tyle duże, aby spowodować uszkodzenie silnika. Nieolejowana gaza zatrzymywałaby cząstki tak małe jak ziarno piasku i chroniła silnik przez cały czas trwania wyścigu. Później odkryto, że jeśli gaza została naoliwiona, zatrzymywałaby cząstki mniejsze niż ziarno piasku. Postęp jest postępem, zwiększono liczbę warstw gazy, aby wychwytywać mniejsze cząstki i zwiększyć żywotność filtra, ale celem konstrukcji K&N pozostaje wydajność ponad ochroną silnika. Aby zwiększyć sprzedaż, geniusze marketingu promowali filtr do codziennego użytku. W końcu, jeśli samochody wyścigowe go używały, było to lepsze dla codziennego kierowcy rodziny. Należy pamiętać, że codzienny kierowca rodziny nie jedzie z otwartą przepustnicą i jest narażony na śmieci znajdujące się na torze wyścigowym. Ludzie kupili tę reklamę, a historia K&N jest legendarna.
 
21 - 40 of 51 Posts